Projecten

  • 31 oktober 2023

OK game

Samen met het Erasmus UMC Rotterdam heeft Just Game It twee serious games ontwikkeld voor de opleidingen Operatie Assistent en Anesthesie Medewerker. Deze games simuleren en meten de protocollen en handelingen die overeenkomen met de praktijk in het Erasmus MC.

V game

Beveiligers (in opleiding) lopen een ronde door een virtueel bedrijf. In deze ronde worden verschillende incidenten voorgelegd. Door de verscheidenheid aan incidenten krijgen de beveiligers een goed beeld van mogelijke situaties waarin zij terecht kunnen komen. Door de confrontatie met deze incidenten leren zij correct te handelen.

VR games

Beleef een praktijktraining alsof je er midden in staat. Krijg een realistisch beeld van de handelingen die moeten worden uitgevoerd om een praktijk situatie af te handelen. Met de Valve Index VR Bril en controllers kun je met je eigen handen handelen in de virtuele wereld.

Vorkheftruck

Kinderen oriënteren in de wereld van Transport & Logistiek. Door het besturen van de vorkheftruck en het verplaatsen van goederen, worden de kinderen op een laagdrempelig niveau bekend gemaakt met de werkzaamheden van een vorkheftruckchauffeur.

Educatieve apps

Kinderen met een vorm van diabetes afleiden van een eetbui waarbij ze willen gaan eten. Door een van de panic games als afleiding te spelen wordt de aandacht van de eetbui verlegd naar de game. De games duren 90 seconde, dit is de gemiddelde duur van een eetbui. Als onderliggend doel leren de kinderen in hun onderbewustzijn het verschil tussen gezonde en ongezonde voeding.

Algemeen

  • Volume levels aangepast
  • Feedback: Uitleg waarom iets niet kan worden neergezet, toegevoegd.
  • Character: Armen zijn niet meer te zien als ze niet worden gebruikt.
  • Cinematics: Starten nu pas als de speler nergens anders mee bezig is.

Incidenten

  • Defecte Lift
    • Lift dialoog update met vraag: “Is iedereen in orde?”.
  • Inbraak
    • Inbreker langer in beeld gebracht om het signalement iets makkelijker te maken.
    • Kleur waarden van het signalement minder dicht bij elkaar.
  • Brand
    • Schuine straal brandblusser recht gemaakt.
    • Goedzo je hebt de brandblusser gepakt feedback, voordat de brand gestart is.
    • Als je voor de brandende prullenbak staat kun je nog tegen de CP zeggen: “ik denk dat er brand is”.
  • Brandblusser controle
    • Als de blusser wordt opgepakt tijdens het blussercontrole scenario voordat de ronde wordt gestart, kan de ronde gestart actie nog worden gehaald.

Tutorial

  • Minder vaak en snel aansturing op de stappen.
  • “Sluit de beveiligingsdeur” feedback is niet te zien in de beveiligingskamer.
  • Er is nu alleen een groene melding te zien als een stap wordt voltooid.
  • In de tutorial meteen omdraaien en op de bus klikken zorgt ervoor dat de speler niet meer kan bewegen.

Bugfixes

 

  • Inbraak Incident
    • De inbreker kan door een muur rennen.
    • Geslacht iconen zijn te klein.
    • Er zijn soms geen glasscherven zichtbaar op de grond.
    • Na braaksporen niet goed veilig stellen, kan ronde vervolgen ook niet meer worden gehaald.
  • Brand Incident
    • Wel het vuur geblust maar de stap niet behaald.
  • Meerdere objecten door elkaar zichtbaar in de hand van de speler.
  • De kaartlezer geeft groen als de deur open blijft staan.
  • Crash op de prullenbak.
  • Material offset zit in een update functie.
  • De receptie deur reageert soms niet goed op de speler.
  • In het custom play menu is soms de basisbeveiliging niet goed aangezet (alleen visueel).
  • Inloggen met een upper case naam is crash.
  • Scoremenu waarschuwing balkje heeft geen uit animatie en scaled niet goed met het score onderdeel mee.
  • Tijdens pauze kun je de portofoon nog bedienen.
  • Als je de game end via het menu is de portofoon nog te horen in het outro.
  • Kaartscanner vertelt alleen “geopend”, niet wat er geopend is.
  • Kan object niet oppakken feedback zegt niet waarom als het inventaris vol is.
  • Alarm doet twee keer een countdown bij het weer aanzetten en wachten.
  • De eerste pagina van het notitieblok is soms onzichtbaar.
  • Professional feedback past soms niet in het balkje.
  • Objecten zijn soms tegelijk actief.
  • Soms zijn objecten in de hand onzichtbaar.
  • De dubbele deur bij de lift is onderbelicht.
  • In kamer A3 in de tutorial is geen ruimte om achter de stoelen langs te lopen.
  • De positionering van objecten gaat soms fout door het te snel wisselen tussen een object bekijken en een object in de hand houden.
  • Geluid in de SD en TD cinematics kraakt.
  • De inbreker cinematic start soms in het beamer scherm.
  • Beginner UI laat soms verkeerde kleuren zien.
  • Zwevende boeken in de kast.
  • Dienstrapport noteblock niet te zien.
  • Dienstrapport is aan te klikken als je niet achter de computer zit.